TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Tylko Sprint chce rozbudować bielski ITS
TransInfo.pl - Opublikowano: 12.05.2020 19:00:17
Tylko Sprint chce rozbudować bielski ITS

Jedna firma zgłosiła się do przetargu na rozbudowę inteligentnego systemu transportowego (ITS), który poprawia płynność ruchu na głównych ulicach w Bielsku-Białej – podał we wtorek, 12 maja, bielski magistrat.

Oferta jest jednak o 3 mln zł wyższa niż planowany nakład.

Ponad budżetem

Oferta, którą złożyło warszawskie przedsiębiorstwo Sprint, opiewa na kwotę 13,34 mln zł. Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej przeznaczył na rozbudowę systemu niespełna 10,4 mln zł.

"W tej chwili przygotowujemy analizę sytuacji i rekomendacje, które przedstawimy prezydentowi miasta. Bierzemy pod uwagę różne scenariusze związane z tym, że na dniach musimy złożyć wniosek o dofinansowanie tej inwestycji ze środków centralnych. Robimy analizę rynku i podobnych postępowań przetargowych, które miały miejsce w ostatnim czasie. I tu stwierdzamy, że wszystkie oferty, poza jednym miastem, były wyższe od zakładanych. Rozważamy też teoretycznie, czy jest możliwość ograniczenia zakresu tego zadania. W tym tygodniu odbędą się konsultacje, a dopiero potem będziemy mogli przedstawić oficjalne stanowisko" – powiedział cytowany w komunikacie magistratu dyrektor MZD Wojciech Waluś.

Głównym celem projektu jest poprawa warunków ruchu drogowego w mieście, ze szczególnym uwzględnieniem transportu publicznego. W pierwszej części, której tworzenie zakończyło się jesienią 2018 r., wymieniona została infrastruktura sygnalizacyjna na 18 kluczowych skrzyżowaniach oraz przejściach dla pieszych.

Szybsze autobusy

W pierwszej części projektu ITS wymieniono infrastrukturę sygnalizacyjną na 18 kluczowych skrzyżowaniach, od ronda na Sarnim Stoku na wlocie od Katowic po skrzyżowanie ul. Partyzantów z al. gen. Władysława Andersa w kierunku Szczyrku, a także odgałęzienia od tego szlaku w kierunku wschodnim - ul. gen. Komorowskiego "Bora" i ks. Stojałowskiego. Wymieniono tam m.in. maszty i wysięgniki sygnalizatorów, same sygnalizatory, sprawdzono lub zainstalowano nowe pętle indukcyjne służące do detekcji pojazdów podjeżdżających do sygnalizacji.

Rozszerzony został wówczas system tablic dynamicznej informacji pasażerskiej MZK. Na 22 przystankach pojawiły się tablice pokazujące dokładną godzinę odjazdu autobusu.

Z przeprowadzonych pomiarów wynika, że czas przejazdu autobusów dzięki ITS skrócił się o blisko 20 proc., a samochodów o blisko 38 proc.

Realizacja pierwszego etapu systemu kosztowała 11,7 mln zł. 85 proc. tej kwoty pochodziło z funduszy UE, a resztę sfinansowało miasto.

18 kolejnych skrzyżowań

Rzecznik bielskich władz samorządowych Tomasz Ficoń poinformował, że obecnie system miałby zostać poszerzony o 18 kolejnych skrzyżowań w ciągu bardzo ruchliwych ulic: Cieszyńskiej, gen. Komorowskiego "Bora", Partyzantów i Bystrzańskiej, Piłsudskiego, a także al. gen. Andersa.

"Plan zakłada też instalację 15 tablic informacji pasażerskiej na przystankach autobusowych, trzech znaków VMS, które służą przekazywaniu ostrzeżeń na drogach wlotowych do miasta oraz znaków informujących o liczbie zajętych miejsc na parkingach. Dołączone do ITS zostaną cztery parkingi w centrum, które posiadają możliwość wykrywania zajętych miejsc - przy Ratuszu, stadionie, dworcu PKP i ul. Paderewskiego" – wyjaśnił rzecznik.

Miejski Zarząd Dróg zakłada możliwość informowania również o wolnych miejscach na parkingach prywatnych.

Informacje o zajętości miejsc parkingowych będą wyświetlane m.in. na tablicach, które zostaną zamontowane w kilku newralgicznych miejscach Bielska-Białej, m.in. przy ulicach wlotowych od Katowic, Krakowa i Żywca.

"Rozszerzony zostanie także system monitoringu wizyjnego miasta. Pojawią się kamery, które umożliwią odczytywanie numerów tablic rejestracyjnych" – dodał Ficoń. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
ITS
Sprint
Bielsko-Biała

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....