TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Niemiecka Tarcza dla transportu zbiorowego: 5 miliardów!
- Opublikowano: 18.06.2020 18:30:48
Tarcza dla niemieckiego transportu zbiorowego. 5 miliardów!

Przez kilka miesięcy w Niemczech trwała dyskusja między landami i rządem federalnym na temat właściwej strategii dotyczącej wsparcia dla transportu publicznego.

Ostatecznie zdecydowano się na pomoc w wysokości 5 miliardów euro, z czego 2,5 miliarda będzie pochodziło z budżetu federalnego.

Wirus kosi

Mimo że przywrócono już wszystkie połączenia, to pociągami i autobusami podróżuje zaledwie 20 do 40 procent pasażerów, w porównaniu z okresem przed epidemią koronowirusa. Firmy związane z branżą zwracają uwagę na fakt, że transport publiczny ma znaczenie systemowe dla całej gospodarki i w tej trudnej sytuacji powinien być wspierany.

-"Najpierw nie było pasażerów z powodu tymczasowego zamknięcia szkół i przedsiębiorstw. Teraz to obawy i lęki przed wirusem zniechęcają do korzystania z transportu publicznego. Problematyczne dla branży były także ograniczenia w turystyce i zamknięte granice. Aby zarabiać, przewoźnicy potrzebują turystów i klientów doraźnych - tłumaczy Lars Wagner ze Stowarzyszenia Niemieckich Firm Transportowych (VDV) i dodaje: -"Wiele firm zabezpiecza swoją płynność właśnie dzięki tym dochodom, których teraz brakuje."

Od wielu tygodni do rządów landowych kierowane są skargi i uwagi, że całe koszty dezynfekcji, czyszczenia i innych obowiązków i obostrzeń związanych z rygorem higienicznym ponoszą firmy przewozowe. Do parlamentów i rządów wielu krajów związkowych kierowane są żądania konkretnego wsparcia.

Jest reakcja!

W tej sytuacji rząd zdecydował się w końcu przeznaczyć 2,5 miliardów euro na tarczę dla firm zajmujących się transportem publicznym.

Kolejne 2,5 miliardy będą pochodziły z budżetów landowych i będą przeznaczone na wsparcie branży transportu zbiorowego.

Po ogłoszeniu 5-miliardowej tarczy nie zabrakło krytyki. Stowarzyszenie Auto Club Europa (ACE) uważa, że same miliardy nic nie dają, bo nie zmienia to faktu, że pociągi i autobusy jeżdżą zbyt rzadko i nie docierają wszędzie. System transportu publicznego nie doczekał się także skoordynowanych systemów cyfrowych, które umożliwiałyby komfortowy przejazd między regionami.

Odzyskać zaufanie

Fundamentalne zastrzeżenia ma także Lars Wagner z VDV.

-"Dla wielu osób transport publiczny jest uważany za rodzaj "ogniska epidemiologicznego na kołach", wielu przesiadło się na rowery lub samochody. Ale co stanie się jesienią, gdy pogorszy się pogoda? I w jaki sposób można odzyskać zaufanie klientów, gdy świat czeka na szczepionkę Sars-CoV-2? Czy nawet jeśli uzyskamy odporność, pasażerowie wrócą do autobusów i pociągów? – pyta Wagner i stwierdza:

-"Jeśli chcielibyśmy powrócić do tej ilości pasażerów, którą mieliśmy przed epidemią i zachować konieczne odstępy i środki ostrożności, oferta niemieckiego transportu publicznego musiałaby wzrosnąć pięciokrotnie.

O odzyskanie zaufania do transportu publicznego starają się także ministrowie transportu. Minister Hendrik Wüst z Nadrenii Północnej-Westfalii przekonuje, że pociągi, tramwaje i autobusy są myte i dezynfekowane dwa razy dzienie.

Problemy branży polegają nie tylko na braku płynności finansowej, lecz także na bardziej długofalowym dylemacie: czy pasażerowie powrócą do autobusów, pociągów i tramwajów. Utrzymanie koniecznych w czasach epidemii ograniczeń nie jest realne w przyszłości, gdy część pasażerów zacznie wracać. Problemem branży jest też brak personelu. To właśnie z tego powodu wielu przewoźników nie będzie w stanie poszerzyć swojej oferty. Blisko 60% firm przewozowych w Niemczech musiało już odwoływać linie lub trasy ze względu na brak kierowców…



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wirus
budżet
rząd
Niemcy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....