TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoShip

InfoBus

Czy zapłacisz 10 zł za dostawę biletu do domu? [SONDA]
TransInfo.pl - Opublikowano: 28.04.2020 12:30:19
Czy zapłaciłbyś 10 zł za dostawę biletu do domu? [SONDA]

Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia pyta pasażerów komunikacji miejskiej, czy są skłonni zapłacić 10 zł za dostawę do domów Śląskiej Karty Usług Publicznych, która jest tam nośnikiem biletów okresowych. Obecnie nie ma możliwości takiej dostawy, odbiór osobisty kart jest darmowy.

O sondzie poinformowała w poniedziałek rzeczniczka GZM Kamila Rożnowska. Jak przypomniała karty, umożliwiające korzystanie z systemu ŚKUP, mają oznaczony termin ważności (w przypadku kart spersonalizowanych to 4 lata). O wydanie nowej karty można wnioskować na 3 miesiące przed upływem terminu.

Rozeznanie sytuacji

"Dotychczas możliwość zamówienia karty ŚKUP do domu była niedostępna, ponieważ system ich produkcji i dystrybucji był planowany wiele lat temu i wówczas nie zdecydowano się na wprowadzenie tej opcji. Z tego względu w tej chwili nie mamy możliwości uruchomienia bezpłatnie tej usługi dla pasażerów" - wyjaśniła Rożnowska.

Dodała, że taka usługa wymaga również wprowadzenia odpowiednich płatnych modyfikacji w systemie (obsługiwanym przez jego dostawcę) oraz przygotowania odpowiedniego procesu aktywacji i wysyłki kart.

"Odpowiadając jednak na pojawiające się pytania pasażerów, dotyczące możliwości wysyłki karty pod wskazany adres, chcielibyśmy poznać szacowaną skalę zainteresowania uruchomienia tej dodatkowej usługi, gdyby była płatna. Dlatego zapraszamy do udziału w sondzie, która będzie dla nas ważną wskazówką przy podejmowaniu decyzji" - zadeklarowała Rożnowska.

Czas do 4 maja

Elektroniczna sonda – przewidziana do 4 maja br. - znajduje się na https://metropoliagzm.pl/2020/04/25/wysylka-nowej-karty-skup-do-domu-zaglosuj-w-sondzie/.

Jednocześnie Metropolia przypomina, że nadal podstawowa forma zamawiania i odbioru kart jest bezpłatna. Wnioski o wydanie nowej karty można składać online za pośrednictwem Portalu Klienta lub stacjonarnie w Punktach Obsługi Klienta oraz Punktach Obsługi Pasażera.

Odbiór kart jest możliwy w Punktach Obsługi Klienta (obecnie czynnych jest 40 takich miejsc). Metropolia zachęca, aby nie czekać z wymianą karty do ostatniej chwili. Podczas wymiany karty wszystkie aktywne bilety lub doładowania są przenoszone na nową kartę i zachowują swoją ciągłość.

Jednocześnie w czasie epidemii Metropolia wdrożyła aplikację na urządzenia mobilne, mającą ułatwiać korzystanie z kart ŚKUP.

Nieidealny ŚKUP

Wdrożony w 2015 r. (z kilkuletnim opóźnieniem) system ŚKUP krytykowany jest jako awaryjny, trudny w obsłudze i niefunkcjonalny. W założeniu karta miała być rodzajem portmonetki, umożliwiającej opłacanie różnych usług publicznych świadczonych przez samorządy regionu. W praktyce wykorzystywana jest głównie w komunikacji publicznej, jako nośnik biletów, szczególnie okresowych.

Ponieważ system działa offline, co umożliwia natychmiastowe kasowanie kartą biletu w kasowniku (bez łączenia z siecią), przekazywanie na kartę kupionych przez portal ŚKUP biletów trwa zwykle wiele godzin.

W kontekście tych i innych niedogodności ZTM, który od 1 stycznia 2019 r. przejął w GZM organizację komunikacji miejskiej od trzech dotychczasowych organizatorów, zapowiadał pracę nad modyfikacją i docelowo zastąpieniem obecnego ŚKUP nowym rozwiązaniem. Zapowiadano też aplikację, która – jako nakładka na ŚKUP – miałaby zniwelować jego główne wady.

W efekcie powstała Mobilna Aplikacja Pasażera – Mobilny ŚKUP. Narzędzie wykorzystuje radiowy standard komunikacji na krótką odległość NFC. Dzięki temu, aby zakodować bilet na karcie ŚKUP, wystarczy przyłożyć ją do telefonu (czytnik NFC posiada większość współczesnych smartfonów) i czekać na potwierdzenie.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wirus
bilet
karta
GZM

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....